Rate this post

کارشناس پیانو کیست ؟

کارشناس پیانو فردی است که در همین رشته به طور کامل دوره دیده باشد و به علاوه تجربه کافی را کسب کرده باشد.

همچنین می توان گفت که کارشناس پیانو علاوه بر داشتن اطلاعات کافی و همچنین اشراف کامل نسبت به مکانیزم و عملکرد پیانو در بهترین حالت در باب انواع برند ها و کیفیتِ پیانو و حتی موارد مالی آن یعنی قیمت و ارزش انواع پیانو ها اشراف کامل دارد .

به طور کلی یک کارشناس پیانو می تواند علاوه بر بررسی سلامت پیانو به لحاظ فنی ( ساندبُرد ، پین بلاک ، مکانیزم ، بدنه و موارد دیگر ) روی پیانو ها قیمت گذاری کرده و یا اصل و بدل بودنشان را تشخیص دهد .

همچنین کارشناس پیانو بایستی دوره های تکنسین پیانو را هم گذرانده باشد تا توانایی هایی نظیر کوک پیانو ، رگلاژ پیانو ، تعمیر پیانو ، بازسازی پیانو و .. را داشته باشد .

در نظر داشته باشید که بسیاری از پیانو ها دیده می شود که تعمیر شده و یا به اصطلاح رفرش (Refresh) شده است از این رو یک فرد عادی قابلیت تشخیص این مورد را ندارد و تنها یک کارشناس پیانو می تواند نسبت به تشخیص این مهم اقدام کند .

کارشناس پیانو

چرا از کارشناس فنی استفاده کنم ؟

امروزه با مدرنتیه و شرایط فعلی که در آن تکنولوژی به وفور پیشرفت داشته بنابراین تقریبا در باب هر کالایی نیاز به وجود دانش و علمی که در باب همان کالا باشد ، هست . به گونه ای که در صورت وجود هر گونه مشکلی برای آن توانایی تشخیص مشکل و همچنین توانایی برطرف کردن آن نیز وجود داشته باشد .

به همین منظور یک کارشناس با توجه به دوره های مربوطه و تجربه هایی که در آن زمینه کسب نموده نیاز است تا نسبت به این موارد اقدام کند .

در زمینه پیانو هم در بسیاری از موارد دیده می شود که بدونِ در نظر گرفتنِ این موارد اشخاص نسبت به ایجاد هر گونه تغییری در پیانو اقدام می کنند .

کارشناس پیانونکته

در نظر داشته باشید که حتی فردی که یک نوازنده حرفه ای هم که باشد نمی تواند در زمینه فنی پیانو هرگونه اقدامی بکند .

چرا که یک نوازنده و یا هر فرد دیگری به جز کارشناس پیانو آشنایی لازم را با مکانیزم های موجود در پیانو را ندارد .

با این حال متاسفانه با وجود چنین قاعده مشخصی افراد نامربوط اقداماتی را صورت می دهند که این امر موجب ایجاد مشکل در پیانو می شود و شخصی که قصد خرید آن پیانو را دارد نیازمند است که یک کارشناس پیانو را همراه داشته باشد که در صورت وجود هر گونه مشکلی آنها را بررسی و مشخص کند .

همچنین توصیه می شود در موارد دیگر یعنی امور تعمیرات و بازسازی قبل از هرگونه اقداماتِ فنی نیز با یک کارشناس پیانو مشورت به عمل آید .

نکته

به سادگی مشخص می باشد که یک وسیله مکانیکی آن هم پیانو از ارزش بسیاری برخوردار است بنابراین هزینه کارشناسی پیانو در قیاس با این وسیله بسیار ناچیز می باشد .

فرق کارشناس پیانو با تکنسین پیانو

تکنسین پیانو در قیاس با کارشناس پیانو تفاوت هایی را دارند در پرداختن به این موضوع می توان اشاره کرد به مواردی که یک تکنسین در انجام آن امورات توانایی دارد .

یک تکنسین پیانو می تواند صرفا نسبت به مواردی همچون کوک و رگلاژ پیانو و تعمیراتی اندک در آن اقدام کند و بیشترین کار او تنظیم کردن پیانو می باشد . اما یک کارشناس پیانو کسی است که واقف بر اموراتی دیگر همچون خرید و فروش پیانو ، ساخت پیانو ، بازسازی پیانو ، تعمیرات کامل پیانو می باشد .

در زیر به موارد دیگری که یک کارشناس پیانو بایست بر آنها اشراف داشته باشد اشاره می شود .

  • بررسی ایراد خاص و بر طرف کردن
  • بازسازی پیانو
  • ساخت پیانو
  • قیمت گذاری روی پیانو
  • خرید و فروش پیانوو
  • بررسی کلی فنی پیانو
  • تشخیص اصیل بود ساز
  • بررسی میزان سن پیانو
  • کوک پیانو
  • رگلاژ پیانو
  • ویسینگ پیانو
  • و هر گونه مورد فنی

همچنین یک کارشناس پیانو می تواند رنگ شدگی یا خلافِ آن و همچنین تعمیر شدگی ساندبرد را در پیانو تشخیص دهد .

کارشناس پیانونکته

در نظر داشته باشید که یک کارشناس پیانو حتما باید دارای موسسه حقوقی ثبت شده با شماره ثبت مشخص باشد که وجود داشتن این مورد یکی از موارد دال بر صحت و اعتبار فردِ کارشناس می باشد .

همچنین در صورتی که برگه کارشناسی ای که یک کارشناس ارائه می دهد دارای مهرِ موسسه ثبت شده نباشد اعتبار قانونی ندارد . با وجود این موارد در صورتِ نیاز به ملاقات و مراجعه حضوری و یا پیگیری هر گونه مواردی می توان به دفتر کارشناس مربوطه مراجعه کرد .

کارشناس پیانو می تواند گارانتی ارائه کند کارشناس پیانو بایستی در ارتباط با هر گونه اقدامی که می کند در پیانو از انجام آن عمل اطمینان داشته باشد

و به همین منظور کارشناس می تواند یک برگه گارانتی ارائه دهد و این به معنی تضمین کیفیت کارش می باشد که در صورتی که ایرادی وجود داشته باشد صاحب پیانو می تواند نسبت به پیگیری آن مورد اقدام کند .

لازم به ذکر است که یک سری از موارد موجود در با مشکلات پیانو وجود دارد که بسیار پیچیده و چالش برانگیز می باشد که در صورت وجود اینگونه موارد کارشناس می تواند پیانو را به محلی دیگر جابجا کند و آن را زیر نظر تکنسین و کارشناس های مجرب در زمینه ای خاص قرار دهد .

کارشناس پیانو و مدرس فنی پیانو

یک کارشناس فنی می تواند یک مدرس فنی پیانو نیز باشد اما لازم به ذکر میباشد که صرفا اینکه فردی دارای مدارک مربوط به کارشناس پیانو را دارا باشد

به آن معنا نیست که می تواند مدرس خوبی نیز باشد .

مدرس فنی پیانو لازم است که علاوه بر دارا بودن مدرک ، تجربه کافی نیز در زمینه ای که فعالیت می کند را داشته باشد . در این مورد برای افرادی که در پی یادگیری این حرفه می باشند باید گفت که بهتر است قبل از اقدام در باب تعیین استاد مربوطه پیشینه آن فرد نیز تحقیق به عمل بیاورد .

آموزش فنی پیانو

این امکان که دوست داران این رشته بتوانند در این زمینه به اشتغال بپردازند در کوشا پیانو فراهم شده که به موجب آن آموزش های فنی پیانو یعنی ، کوک پیانو ، رگلاژ پیانو ، تعمیر پیانو  و بازسازی کامل پیانو و.. به عمل می آید ، در نظر داشته باشید که می توان هر کدام از این موارد را به صورت جدا ثبت نام کرد و یا تمامی موارد را با هم انتخاب کرد ، همچنین باید گفت که تدریس موارد فنی پیانو در دو مرحله صورت می پذیرد در مرحله اول به صورت تئوری و در مرحله دوم به صورت عملی می باشد .

دوست داران این رشته برای شرکت در کلاس های آموزشی می توانند روی دکمه زیر کلیک کنند و فرم ثبت نام را پر کنند و یا می توانند با شماره های درج شده در زیر تماس حاصل فرمایند .

شما عزیزان می توانید جهت ثبت سفارش خود با تلفن های زیر تماس بگیرید

09121547834

09125633895

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *